.

.

30 Temmuz 2011 Cumartesi

Klimamsı Blûz:))

Şu bloğuma ''Yaptıklarınız yapacaklarımın teminatıdır'' diye bir pankart mı açsam acaba!

Ne görsem  kendime uyarlayıp deneyesim geliyor şu günlerde, bu delirtici sıcaklar ve nem kafama mı vurdu ne?

Gece gece aklıma birden düşüverdi bu çalışma da. Hani geçenlerde bluzlerin yakalarını mutlu mesut oymuştum yaa, turkuaz renkli bluzu bir kere giydim ki sırtını lekelemişim veya da öyleydi ben görmemişim:( Baktım baktım bu haliyle giyilmez, iyi giyilmezse at öyleyse değil mi? Yok illa bir işleme daha tabi tutmalıyım, rahat batıyor bana:))

Ahh Nalanım, Nalanım:)) Bugünlerde pek bir tembelim diye yakınıp duruyor ama görün bakın beni nasıl çalıştırıyor. Geçenlerde bu yazıyı yayınlamıştı bloğunda, Kaat'ı ustası eline göre konu yayınlamış, baktım hoşuma gitti, önden buyur ettik  ne de olsa eli alışık ustası o,sen yap biz de arkandan gelelim bacım diye, ama nerdeee. İş başa düştü çaresiz nasılsa atılacak öyle veya böyle deyip aldım elime yıkanınca çıkan kalemimi cetvelimi, başladım çiziktirmeye, çiz Allah çiz, bluz XL bitecek gibi değil, saat gecenin 1'i olmuş ben halen çiziyorum daha keseceğim de yıkayacağım da son halini göreceğim.İş bitecek, uykum açıldı bir kere istersen bitirmeden yat.

Baştan söyleyeyim atılacak gözü ile baktığımdan hiç özenmedim ne çizimine ne de kesimine hatta çabuk bitsin diye cetveli bırakıp sallama iş dahi yaptım.Öyle cm milim hesaplaması da yapmadım. Sadece bir deneme olarak değerlendirin. Ama ne yalan söyleyeyim, bitmiş halini çok sevdim, üstte bu resimdeki halinden çok güzel  pek bir havalı duruyor ve de özgün ve de püfür püfür, hareket ettikçe file görüntüsü daha belirgin oluyor. Özenmediğim içinde bitince kendime kızdım gecenin bir vakti dar bir zamana sıkıştırıp bitirmeye çalıştığım içinde sinir oldum.. Bu haliyle giyer miyim, evet, ben, bensem deniz kenarında da havuz başında da giyerim:)))

İlerde bir tane daha yapacağım kesin ama yapmayacaklarımı yazayım şimdiden ki en azından bana da size de bir fikir olsun.
Öncelikle geniş bir zaman benim içinde bulunduğun durumdan daha fazla sabır gerektiği kesin.Normal makasla kesmesi zor oluyor ince uclu nakış makası daha iyi olurdu belki, rulo makasımı yazlıkta unuttum, aslında o olsa ala olur diye düşünmeden edemedim. Yerden havalandırmadan kesmek gerekiyor,bir de sıralı gitmek gerekiyor, arka yüze çizip ön ve arka yüzü aynı anda  kestiğimden, ben kucağımda kesmeye başladığım için zor toparladım hatta sonunu getiremeyeceğim sandım. Rulo makas olmasa da jiletle veya kretuar bıçağı gibi bir şeyle daha iyi kesilir diye düşündüm ama  tabii iş bittikten sonra. Bir de dar ve daha kısa bir bluzle yapsaydım , aralıkları da 1 cm kadar tutsaydım daha istediğim gibi bir şey olacaktı. Ben bluz bluz formunu korusun aşağı doğru uzamasın diye verev keserek çalıştım ki bu tespitimden çok mutlu oldum. Verev kesmeme rağmen bluz genişledi ve uzadı bluzlukten çıkıp mini bir elbiseye dönüştü.
Bluzun omuz ve etek kısımlarını olduğu gibi bıraktım ama planlı programlı yapılırsa tamamına uygulamak yerine sadece bel kısmına da yapılabilirdi.



14 yorum:

  1. Hımmm ben çok beğendim. Hatta hala tatile gidemedim inşallah ağustosun ortasında izne ayrılacağım. Öyle kocaman bir bluz alsamda yapsammı diye düşünmüyor değilim. Ama yaparsam mutlaka paylaşırım sizlerle.Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  2. önce sen sonra bluz harika...

    YanıtlaSil
  3. Dilekciğim bence yeni bir şey alma eski bir penye bluzuna hatta biraz bedenine oturan ve de boyu kısa olanına uygula.Beyaz ve siyahta da guzel durur kesince genişliyor ve uzuyor.
    Noblesseciğim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Çok yapılası bir iş çıkarmışsın. ''Sen de yap'' diye gıdıklıyor. Birsürü daralan penyam var:)))
    Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. yaz modası bu yıl senden . Önce tülbentler sonra kesik bluz??

    YanıtlaSil
  6. Vay vay vay, sen şimdi bunu mayo bikini üstü için mi planladın? İçine beyaz bişey mi koydun? Aslında bak sadece bel, sırt ve kollar çalışılabilir o zaman dışarda da giyilir, giyilir mi? Verev kesmek gerçekten iyi olmuş. Eline sağlık .

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Cebimdeki Renkler, hedeften şaşmadım lekelenince yine mayo üstü için:)) sadece bel tamam, kol tamam da tek sırt çalışamazsın bluz her tarafından eşit genişleyip uzamalı yani form bozulmamalı ama gerçekten çok güzel ve farklı duruyor dene derim ama sabırla ve benim yaptıklarımı yapmadan.
    Sevgili Saadetciğim biraz zorunluluktan benimkiler, moda pek takip etmek için yanıp tutuştuğum birşey değil, kendime has tuhaf bir tarzım vardır ama bu her zaman moda olan değildir:)) Mesela mayo üstü pareo olayını ben pek sevmem, bir penye bluz veya da o tülbent benzeri elbise yeterde artar bana:))
    Nedretciğim kızlarına da yap kendine de yap, sen titiz iş çıkarırsın üstelik olmasaydı file olarak kullanacaktım ben de beğenmezsen sende öyle yaparsın.

    YanıtlaSil
  8. Nedretciğim dar bir bluze kesim yaparsan çizgileri dü çalış istersen.

    YanıtlaSil
  9. Wao..the color is nice with wonderful technique..love it !!!

    YanıtlaSil
  10. vay vayy be ne hikaye çıkarmışsın ,bluz iyi,anlatım iyi,yorumlar hepsinden iyi...
    ben tişört bulup file yapacağımı bile unuttum:)))

    YanıtlaSil
  11. Ay buna bayıldım. Ben de, ben de.. :)
    Hem serin, hemde sinir çıkarmak için pek iyi. Hani diyorum, şöyle paralamak arzusunu giderir mi bunu yapmak? Yok senin anlattığın gibi düzgün muntazam değil. Şöyle haldırhut dalmak mesela :)

    YanıtlaSil
  12. Dear Creativemind, try it, you'll enjoy, thank you:)
    Nalancığım hikaye benden çıktı da arıza yapan sensin. Demek ki ne yapmalıymışsın önden gidip klavuluk etmeliymişsin bana:))
    Nihalciğim dene vallahi ama benim gibi gecenin bir vakti bu işe kalkışırsan stres yapıyor demedi deme:)) Ben giydim bile:))

    YanıtlaSil
  13. aa sen dikişte de çok iyiymişsin cankız..vallahi bravo..

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Ecerce teşekkür ederim.
    Figem Ablacığım, kendim edip kendim buluyorum yok öyle iyi dikiş dikmek falan bende dikiş makinasını bile çıkarmaya üşeniyorum zorunlu olmadıkca:)

    YanıtlaSil