.

.

22 Temmuz 2011 Cuma

Balkon Düzenleme/Çiçekler


Şu güzelliğe bakar mısınız?

Topraklı çiçekleri çok severim ama en çok nedense küpe çiçeğini, onun yeri ayrıdır hep ben de. Tülinim (Bulut Gölgesi) pek hatta hiç sevmez yapma çiçekleri ama benim balkon canlı  yaşaması için pek elverişli bir mekan değil malesef bakmayın siz bana, benim inatla yaşamaya çalıştığıma:)) Öncelikle güneş saat 14.00-20.00 arası balkonu fırına çevirir adeta. Bir diğer sorunsa komşuluk ilişkileri; sulamada eskaza damlayan sular, rüzgarla uçup balkonlara dökülen çiçekler yapraklar sorun yaratıyor kişiler arasında maalesef ki. Ben de genelde kumaş çiçeklerle donatıyorum balkonumun dışını. EE çok güzel olmadığı aşikar ama çare yok:( Balkonun içinde ise dönenecek yer yok, anca bir tane sarkma çiçek asabiliyorum:(
Geçen yıl katmerli bir reyhan misafirimdi balkonda  ama öyle çok dökülüyordu ki her girip çıktığımda yerleri toplamaktan helak olunca teyzeme gitti güle oynaya. Bu yıl geç kaldım çiçek edinmekte ama hep kararlıydım ki oraya bir çiçek alırsam bu küpe çiceği olacaktı. Tatil dönüşü klimaya el atınca balkonu yeniden ele almak kaçınılmaz oldu tabii,  gittim aldım küpemi:)) Oyyy çok güzel, kurban olurum ben ona. Allahım nasıl birşeysin sen diye diye seviyorum onu. Çokta fotojenik benim bebeğim, benim gibi fotoğraf çekme özürlünün elinden bile ne pozları çıkmış. Bu pozlardan birini kumaşa aktarıp tık-tıklayacağım.


Carte D'or bütün dondurma pasta sevkilatlarını Marmarise yönlendirmiş:)) EEE haklılar, Sevgili Nedretciğim /Zarifcem dekupajla harika kek kutuları yapıyor onlardan:))  Ben o kutuları ters çevirip böyle sarkındaklı saksıların altlarına monte ediyorum. Geçen yıl doğrusu süssüz püssüz kullanmıştım. Ama madem kızımı görücüye çıkarıyorum süslemeden olmazdı değil mi? Dekupaj yapmaya vakit yok şu aralar, üstelik ben bu işleri yaparken bakkalımızda gerçekten kalmamıştı dondurmalı pasta:(  Ben de eskisini sprey boya ile boyayıp klimayı kapladığım yapıştırıcı kağıtla süsledim.(Otur yerine sıfır deme Sevgili Nedretciğim, dekupaja geçince el atarım yeniden:)) İşte artık huzurlarınızda...



Çiçekçiye gittiğim gün orada gözüme minik kaktüsler ilişti, yine kulaklarını çınlatacağım Tülinim hiçbir çiçek besleyemiyorsan kaktüs besle bari demişti bana bir zamanlar. Ahh Tülinim ahhh, o dar alanda kaktüs ve ben birbirimize batar dururduk durmasına da evde camdan bir sera bulunca hadi dedim Tülinciğimin de dediği olsun:)) Aldık efendim 4 tane kaktüs, amma pahalı şeylermiş onlar öyle. Minicik saksılarda toprakları kurumaktan taşlaşmış.
Ahhh hain adam hiç bakmamış bu zavallılara,ben onları eve götürünce sularım bakarım diye iç geçirdim ve söylendim de sulamayı mı unuttunuz  siz bunları diye. Çiçekçi sakın su vermeyin öyle kafanıza göre deyipte saydı da saydı bana hani neredeyse sen buna bakamayacaksın deyip satmayacak. Sustuk, aldık geldik eve yerleştirdik yeni yerine.Adamın saydıklarından hiçbirşey kalmamış aklımda,  geçtik internet karşısına, Aman Allahım nasıl bir canlıdır ki bu susuz yaşar hatta suyu sevmez, kış uykusuna yatar, her sulamada eşit miktar su ister, sprey sulama ister, Ekim ayından sonra sulama kesilir şöyle güneş böyle nem ister, ister de ister. Kaktüs filazofu olmak gerek  bu çiçeklere bakmak için . Tamam çok fazla bir şey istemiyor hatta hiç bir şey istemiyor ama rahatsız etti bu talepkar olmayan tavrı beni, benden memnun mu değil mi onu nasıl anlayacağım hale çözebilmiş değilim durumu. Keşke bonzai alsaydım bir tane kırpar kırpar dururdum hiç olmazsa, bunlar yanına bile yanaştırmıyor tırmayıp duruyor habire:))
Sanırım benimkiler henüz kış uykusunda, çiçek falan yok, pek çiçek açacak gibi halleri de yok üstelik. Bakamazsan onlara çiçek açtıramazsam Tülinciğim ben de 4 tane emanetin duruyor bilesin, eee sen açtın bu derdi başıma çiçek açtırdıklarını gönderirsin bana tekrar:)))

Sevgili Tülinciğim bir süredir bloğumdan cevap yetiştiremiyor teknik bir sorun nedeniyle, hayır istemem bile diyemeyecek bu emr-i vakiye:))





15 yorum:

  1. Ne ''otur''u, ne ''sıfır''ı Fiamma'cığım? Şahane olmuş. Klimayla uyumlu. Saksım olsa yapardım aynisini. Çok beğendim. Somurtkan kaktüslerine selâmlar. Onlar öyle naz eder,sonra da bir çiçek açar göbek attırırlarmış:))

    YanıtlaSil
  2. Ayy teşekür ederim beğenmene sevindim Nedretciğim:)) Bir yapışkanlı kağıt aldım önce klimayla başladım, bulandıkça bulandım daha bitmedi balkon tabii kağıtta bitmedi:))O carte D'or kutularının 3 yerinden zincir takıp herhangi bir saksıyı da koyabilirsin içine asmak için:))

    YanıtlaSil
  3. Ay klimayla da takım yapmış kokoşum benim:))
    O küpeden benim de vaaar:)) Şimdi ufak bir kaktüste bana lazım, çiçekçide 5 liraymış, vermem o kadar, yakında şehire inicem, koçtaş ya da carrefourda ucuz bulurum, küpeyi de carrefourdan 3,5 tan almıştım, hemde kocamandı.

    YanıtlaSil
  4. Yaptım tabii az daha bekle balkon bulandı:)) Vayy ben çok ödemişim küpeye 15 verdim, kaktüslere de 6, tanesine tabii:))Vallahi Tülinden alacağım o somurtkan kaktüslerin parasını. Burası Istanbullll diye boşuna dememişler:(

    YanıtlaSil
  5. Antik mozaik desenle çok şık yapmışsın.
    Çiçeklerin uzun ömürlü olsun.Ben kedilerden hiç saksı yapamıyorum,heves etmeme rağmen...

    YanıtlaSil
  6. Sağol Çiğdemciğim, Kaktüs yerine kedi alsaydım keşke daha az tırmalardı beni ama kedilerin saksılara düşmanlığını bilirim:)) arkadaşımın kedisi gözünün içine baka baka didik didik ederdi saksıyı:))Sen benim kaktüslerden al, korkar belki battıkça:))

    YanıtlaSil
  7. İyi bir takım olmuşlar, desen de harika. Bu dondurma pasta kutuları ne çok işe yarıyor:)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Semiciğim, bir de içlerine daha az zararlı şeyler koysalar, daha çok tüketeceğiz:)) Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. Fiamma merhaba, çok beğendim klimanı da saksı altlıklarını da. Farklı bi bakış açısı getirmişsin, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Küpeye ben de bayılırım Fiammacım. Ama kaktüsler de özel bitkiler gerçekten. Ne yapsınlar garipler çöl onların evi :)) Çok güzel hazırlamışsın kaktüsleri ama merak etme alışsınlar yerlerine şenlendirirler mekanlarını :))

    YanıtlaSil
  11. Küpe çiçekleri benimde favorim.Sen de kurdeleden çok güzel küpe çiçekleri yapmıştın benim kolyeme şimdi hatırladım bende kurdeleden nasıl yaparım öğreneceğim bir gün......)) Bende tatile gittim ama gittiğim ilk gün annemin hastalandığı haberi geldi zehirlenmiş neyse iyileşti ama benim tatil burnumdan geldi.Dünde kötü bir haber aldık.Sizleri uzun zamandır arayamadım Fiammacım ama kalbimdesiniz sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Baharcığım teşekkür ederim, minik minik dokunup mutlu oluyorum karşısına oturup keyifle seyrediyorum sonra:))
    Sevgili Cebimdeki Renkler, inşallah şenlenirler daha önce hiç kaktüsüm olmamıştı çok derin bir canlıymış, iyi davranıyorum ona karşısında su bile içemiyorum inan. Bir sıkıntı olursa sorarım sana ters giden birşey olursa nasıl anlayacağım onu bilemiyorum.Hani yapraklı çiçekler susuz kalınca yaplakları sararır, çiçek açmaz yapraklar aşağı döner ya bunda tık yok şimdilik.
    Sevgili Esracığım, büyük geçmiş olsun annene:(arıyacağım seni:(

    YanıtlaSil
  13. Sen onları sulamayı unut şekerim. :)) Yani haftada bir parmağınla toprağın 3-4 cm altını kontrol et, nemli ise yine su verme. Yani toprağın üstü çatır çatır kuru olsa da önemli olan kök seviyesindeki nem. Eğer çok susuz kalırsa (nadiren de olsa) içi boşalıyor kaktüslerin ama çok su verince de direk çürüyor. (İyi ki sorarım dedim diyorsundur dimi :))

    YanıtlaSil
  14. Yok yok çok iyi oldu verdiğin bilgiler, ben de nete girip tekrar bakacaktım atladığım bir konuydu sprey sulama yapın diyorlar zaten öyle olunca toprak fazla ıslanmıyor. Şimdilik haftada bir spreyle suluyorum az miktar:)) Bir keer gülse haaa memnun diyeceğim de tık yok:) çok somurtkan:))

    YanıtlaSil
  15. Bende küpeyi çok severim kaç tane aldımsa bakamadım, kaktüs familyasından birkaçtane var işte onlar tam benlik çünki sulamayı unutuyorum aklıma gelincede tam zamanı oluyor...

    YanıtlaSil