.

.

20 Ekim 2010 Çarşamba

Peçete Transfer Çalışmaları-1

Eline peçeteyi  normal kullanım alanı için almış da hiç transfer etmeyi deneme cüreti göstermemiş, kurs ve ders yüzü görmediği için de hep elini  bu işlere bulaştırmaktan çekinmiş bir hatun'un eline çok güzel 2 peçete gelirse(biri yedekli) ne yapar?
Kukumav kuşu gibi düşünür ama bunlarla peçete transferi yapması gerektiğini hemen anlar:)) (anlamasıyla da nasıl olacak diye panikler)
Sevgili Küçükgüneş'im(Yetenek-Sizin) bloğunda hani 5 birbiri ile alakasız gibi görünen objelerle etkinlik düzenleyip ne yapılabilir ki bunlarla diye beyinleri zorluyor ya bu kere de bana yaptığı çok güzel bir sürprizle hani bu yukarıda bahsettiğim güzel peçeteleri gönderip beni de bu kervana panikleyeceğimi bilmeden dışarıdan katmış:))
Burada 2 obje var birbiri ile alakasız: ben ve peçeteler...
Büyük sorumluluk binmiş gibi omuzlarıma,ahh şimdi  bu etkinliklere katılan katılımcıların neler hissettiğini daha iyi anlıyorum. Bir dahakine inşallah durumum uygun olursa tereddütsüz ben de varım diyebileceğim.
Evet efendim bu çok değerli hediyelerimi ziyan etme korkusu taşıya taşıya elime önce yedekli peçeteyi alıp kulaktan dolma gözden alma bilgilerle koyuldum işe(Sanırım diğerine uzunca cesaret edemeyeceğim)... Teneke kutuya mı, cam şişeye mi,tahta kutuya mı transferimi gerçekleştirsem diye  evde uygun obje aranırken elime, Bozcaada'dan içinde bal kavanozu ile gelen ve üzerinde kocaman baskı yazılar bulunmasına rağmen atmaya kıyamadığım çuval kesecik geçti.En küçüğünden peçetenin en köşesinden başlamalı işe deyip bir de sağ sol taramaları ile pek bir işe yarar hali kalmamış gibi görünen tutkalı bulup çıkarıp hararetli bir çalışmaya koyuldum. Kesenin üzerindeki yazılar öyle güçlü öyle büyüktü ki trasfer ile kapatılması mümkün değildi.Ben de günlerdir elimden düşürmediğim çuval bezinden bir parça kesip,sonra da peçetelerimden birini ellerim titreyerek kıyıp, itina ile tutkalla transferimi tamamlayıp, bembeyaz bir halde moral bozukluğu ile kurumaya bırakıp zor saatlerin geçmesini bekledim :))Saatler ilerledikce tutkal kurudu ve şeffaflaştı ve de fotoğraflara her ne kadar yansıtamamış olsam da yakından çok güzel görünen ilk transferim SevgiliYetenek-Sizinciğim sayesinde  ve teşekkürlerimle gerçekleşmiş oldu:)))

Bitti mi, bu kadar mı yani? Tabii ki hayır, daha henüz natamam olduğu için paylaşamadığım bir diğer transferim pek yakında yine burada...

24 yorum:

  1. Yaaaaaa, hakikaten çok güzel olmuş, çatladım işteeeeee :)))))

    YanıtlaSil
  2. çatlama yaa, elim biraz alışsın sana da yaparım, elin iş görmüyor gönlün hoş olsun can... bunlar çabuk oluyor ama kuruma süresi uzun fön tutunca olmuyor tutkal beyaz kalıyor...

    YanıtlaSil
  3. harika ben de hi denemedim şimdi sizden cesaret aldım bende transfer yapılacak bir obje bulursam kesinlikle deneyeceğim sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. çok iyi fikirmiş. ben de deneyeyim bunu. elimde var böyle kesecikler

    YanıtlaSil
  5. Arap atı misali açıldı benim arkadaşım.

    Benimde (ay,bunu söylemekten gına geldi)
    Üzerinde zeytin yağ firması yazısı,logosu olan
    ama tamda örgü çantası olabilecek ebadlarda bir çuval çantam var.Malum Altınoluk hediyesi olarak ne alınır eşe dosta?Zeytinyağ,misler gibi.
    Ama yüzsüz müşteri ne ister ayrıca?
    Bir çanta daha :))
    Benim yazı kapma projem başkaydı ama gerçekleşmesi için sırasını bekliyor.
    Olmadı,fiammaya gideceklere eklenir ,ne gam?

    YanıtlaSil
  6. İyiki de göndermişim ne güzel bi iş çıkmış ortaya. Kimin aklına gelir çantaya transfer etmek. Keşke diğer desenlerimden de yollasaydım:))
    Ablacığım tutkal yerine özel transfer yapıştırıcılar satılıyor(biliyosundur belki), onlardan temin edersen beklemene gerek kalmaz kısa bir sürede kurur,hemen kullanmaya başlarsın. 2. yazını sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. Hem iyi fikir hem de fiammaca bir yorum olmuş.
    Ben de bu peçete işine bulaşacağım galiba .Sevgili nestug bana peçeteler yollamıştı taa Adanalardan .Henüz başlamadım.
    Tutkalın mutlaka özel tutkal olması gerekli mi?

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Bilgeciğim, adadenizciğim kumaşa dene çok güzel oluyor benimki tembel işi biraz kutu olsa boya zımparala yani:)) kullandığın kumaş pürüzsüz olsa daha iyi çok dokulu olunca zorlanıyorsun biraz...

    YanıtlaSil
  9. Tülinim, arapatı gibi açan var ki o da Kücükgüneşim oldu bu kere ki hiç niyetim yoktu bu işe bulaşmaya:)))
    Evet yaaa Küçükgüneşim eksik malzeme göndermişsin:)) Hobi malzemelerini merakım yüzünden iyi kötü tanıyorum ama bugün cıkmama ragmen almadım, elimdeki tutkal işimi gördüğü sürece onu bitireyim istedim.Çok kötü durumda değil sulandırıyorum ben kullanırken...
    Nalanım senin elin kuvvetli ve yatkın sen daha iyilerini yaparsın. 1 ytlcilerden almıştım o yapılamaz bu yapılamaz diye yazmıyor üstünde yani alelade tutkal nalanım.

    YanıtlaSil
  10. Fiamma, elindeki bildiğimiz beyaz tutkal mı? Ben onunla yapmıştım peçete yapıştırmayı, büzülüvermişlerdi, ama ahşap ve plastik üstüne yapmıştım, senin ki kumaş üstüne olunca belki çekmiştir de büzülmemiştir, ne dersin ?

    YanıtlaSil
  11. Banucuğum,evet bildiğimiz beyaz tutkal kullanmadan önce kullanacağım miktarı farklı bir kapta stencil fırçası ile vura vura sulandırdım.yanlız ben peçeteyi kumaşa değil kumaşı peçeteye transfer ettim yani önce kestiğim peçetenin ana hatlarını kumaşa belirsiz çizdim ardından tutkalı bir kat fırça ile bolca sürdüm,sonra peçeteyi alttan üste yavaşca yapıstırdım.(bozulursa kazıyabiliyorsun kurumadan) bekledim biraz sonra çok yavaş hareketlerle peçetenin üstünden de bir kat tutkal geçtim. bolca sürdüm bembeyaz oldu ama kurudukça şeffaflaştı. hızlı kurumayacak (fön gibi)güneş olsa daha iyi olurdu.Böyle bir teknik var mı bilmiyorum:)))Tutkalın ismi Südor Süper Tutkal

    YanıtlaSil
  12. Banuşum,
    sana yolladığım peçete tutkalını kullanabilirsin:))))))

    YanıtlaSil
  13. Fidoşcum, senin gönderdiğini kullanacağım zaten... Önceden fiamma gibi normal tutkal kullanmıştım da, buruşmuştu, ama fiamma kumaşa tatbik ettiği için buruşmadı herhalde diyordum :))

    YanıtlaSil
  14. bak abla seni düşünüp önceden sana peçete tutkalı yollayanlar var, bende peçete eksiğini gidermişim:)
    Ama bulduğun yöntem süper, tutkal transfer yapıştırıcıdan oldukça ucuz, bitince böyle devm etmek lazım:))

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten süper olmuş. Kumaşın kendi dokusu gibi görünüyor. Kendi kursunu, dersini almışsın işte, harikasın...

    YanıtlaSil
  16. Sağol Sesiciğim beğenmene sevindim, kurs değil de deneyim benimki şöyle hızlandırılmış bir kaç günlük kurs olsa gideceğim de uzun kurslar için imkanım yok malesef:(

    YanıtlaSil
  17. Ama ben bunu nasıl kaçırmışım? Enfes olmuş Fiamma'cığım. Durup durup bir güzel işler yapıyorsun ki hemen benim de hevesim geliyor.
    Bunun çuvala olması çok hoş olmuş. Beyazda sanki kendinden desen gibi özelliksiz görünebilirdi. Tebrikler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Nedukcuğum teşekkürler, lakin beyaz da da güzel durdu:) daha ham halde bitince yayınlarım özellikle perdelik saten gibi dokusuz kumaşta hoş duruyor, dene çok seveceksin inan...

    YanıtlaSil
  19. te felicito , precioso trabajo.

    YanıtlaSil
  20. sanatsal eser olarak adlandırdıgımız türden bi çalışma, tebrikler .))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz beni güldürdünüz Allahta sizi güldürsün ne diyeyim, sanata farklı mı bakıyoruz ne:))

      Sil
  21. Kullandığınız peçete çok güzelmiş ayrıca çantaya ne kadar yakışmış ve renkli bir hava vermiş emeğinize sağlık Eğer peçete trasferi ile ilgili bakmak istediğiniz şeyler olursa bende bloğuma beklerim . Bende ilk peçete transferini sabunlara yapmıştım. Hem kolay hem zevkli .Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelip bakacağım Sevgili Zeynepciğim, elimde bu anlamda sürünen bir iş var belki nihayetlenir bu vesileyle ele alınıp:))

      Sil